Κυριακή 31 Μαΐου 2009

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ




O ανταγωνισμός μεταξύ δύο κρατών ως γνωστόν εκφράζεται ποικιλοτρόπως. Μετά την ενεργειακή κρίση μεταξύ Ρωσίας –Ουκρανίας τον Ιανουάριο, και ενώ μαίνονται ήδη αφανείς και σκοτεινές δολοπλοκίες, σειρά έχει ο ακύρηκτος πολιτιστικός πόλεμος μεταξύ τους.

Το Ρωσικό υπουργείο πολιτισμού χρηματοδότησε με 20 εκ. δολλάρια την υπερπαραγωγή της ιστορικής ταινίας ‘ Taras Bulba’, σε μια προσπάθεια να καλλιεργήσει και να συσφίξει κοινούς ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς με την γειτονική χώρα, προκαλώντας σοβαρές αντιδράσεις στους επιθυμούντες μια Ουκρανία ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη από την Ρωσική επιρροή, αλλά και την επιφυλακτική στάση των Πολωνών λόγω της βιαιότητας την οποία επιδυκνείουν σε διάφορα σημεία της ταινίας.

Η ταινία βασίζεται σε μια νουβέλα που γράφτηκε το 1835 από τον θεωρούμενο ως πατέρα του Ρωσικού ρεαλισμού, τον Νικολάι Γκόγκολ,ο οποίος αν και Ουκρανός έγραψε στην Ρωσική γλώσσα. Ο φανταστικός Κοζάκος ‘Τάρας Μπούλμπα’, ο ήρωας του διηγήματος, περιγράφεται σαν την ηγετική μορφή που αντιμάχεται τους ‘Δυτικούς εχθρούς’, πεθαίνοντας δοξασμένα για την ‘Ορθόδοξη Ρωσία’ .

Την ταινία σκηνοθέτησε ο Ουκρανικής καταγωγής Βλαντιμίρ Μπόρντκο, βαθυά πολιτικοποιημένος και μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ρωσικής Ομοσπονδίας, γεγονός που αυξάνει το ειδικό βάρος και τα πολιτικά μηνύματα της ταινίας. Σε δηλώσεις του μάλιστα έδωσε έμφαση λέγοντας ευθέως ότι ‘‘οι Ουκρανοί και οι Ρώσοι είναι ο ίδιος λαός, η Ουκρανία είναι απλά το Νοτιότερο μέρος της Ρωσίας. Δεν μπορούν να υπάρξουν δίχως εμάς ούτε εμείς χωρίς αυτούς’’.

Οι πανσλαβικές θέσεις που εκφράζονται μέσα από την ταινία συνάντησαν αμέσως την αναμενόμενη πολιτική αποδοχή και υποστήριξη, καθώς οι καλλιτεχνικοί έπαινοι του πολιτικού κόσμου δεν ήταν λίγοι΄ για παράδειγμα ο Ρώσος εθνικιστής Βλαντιμίρ Ζιρινόφσκι εγκωμίασε την παραγωγή, ενώ στο αποκορύφωμα όλων των δηλώσεων ο πρόεδρος Πούτιν εξύμνησε τον Γκόγκολ ως ‘έναν διαπρεπή Ρώσο συγγραφέα’, απαντώντας ταυτόχρονα στον Ουκρανό πρόεδρο Γιουσένκο ο οποίος την ίδια ημέρα δήλωσε πως ο Γκόγκολ έγραψε Ρωσικά, ήταν Ουκρανός ,και η σκέψη και τα αισθήματα του ήταν Ουκρανικά,και είναι πραγματικά καταγέλαστο να πιστεύεται το αντίθετο’’.

Ευρισκόμενοι μόλις έξι μήνες πρίν τις εκλογές στην Ουκρανία όπου θα διακυβευτεί το νέο γεωπολιτικό μέλλον της χώρας,σε μία κρίσιμη χρονικά ιστορική καμπή όπου νέες συμμαχίες γεννούνται και παλαιές συνθήκες τείνουν να ανατραπούν,και ενώ η ένταση και η διαμάχες αναμένεται να ενταθούν ακόμη περισσότερο σε όλα τα επίπεδα, όσο πλησιάζει η εκλογική διαδικασία, οι Ρώσοι χρησιμοποιούν κάθε υπαρκτό μη πολεμικό μέσο για να επηρεάσουν την Ουκρανική κοινή γνώμη, αξιοποιώντας με τρόπο ‘κινηματογραφικο’ την πολιτιστική διπλωματία ως βασικό όργανο επιβολής κοινής πολιτιστικής συνείδησης.

http://egersis.blogspot.com/2009/05/blog-post_4037.html

Posted via email from olympianspirit's posterous

Πέμπτη 21 Μαΐου 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ (στ' αλήθεια) ΟΜΑΔΑ ΒΕΡΟΙΑΣ: Εις Μνήμιν

ΟΙ ΑΙΓΕΣ ΕΧΑΣΑΝ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥΣ

 

Την Τρίτη που μας πέρασε, άφησε τον τόπο που αγάπησε, τις Αιγές (Βεργίνα), ο Γιώργος Πετκούσης.

Στα ενενήντα του χρόνια, έφυγε ο άνθρωπος που δημιούργησε απο μια μάζα σαθρών υλικών, την ασπίδα του Φιλίππου. Μέσα στην μεταλλική θήκη της, ήταν ένα συνοθύλευμα από δέρμα, ελεφαντόδοντο, φίλα χρυσού και ξύλο. Επι έξι χρόνια σκημένος πάνω στην ασπίδα, κατόρθωσε να την δώσει μορφή.

Ο Γιώργος Πετκούσης, έφτασε στις Αιγές (Βεργίνα), μόλις βρέθηκαν οι Βασιλικοί τάφοι, ως συντηρητής των αρχαιολογικών ευρημάτων. Απο τότε δεν εγκατέλειψε αυτή τη γωνιά της ιστορίας μας. Χρόνια αθόρυβα, αλλά σπουδαία. Σε μέρες eurovision, ποδοσφαιρικών τελικών και …Δημοκρατικών διαδικασιών εκλογών, σεμνά και απο λίγους, ειπώθηκε το «καλό ταξίδι». Ο Γιώργος, ήταν ένα ιδιαίτερο άτομο. Η φύση δεν του έδωσε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά που θα σου έκαναν καλή εντύπωση. Το αντίθετο. Του έδωσε όμως εκείνην την αόρατη ιδιαίτερη δύναμη, που φεύγοντας έμεινε το αποτύπωμά του. Οι νέοι τότε, μεσήλικες σήμερα, πήραν πολλά απο τον πολύ διαβασμένο αυτόν άνθρωπο. Τους μετέδωσε γνώσεις ιστορίας και αρχαίας φιλοσοφίας, που ακόμη τον μνημονεύουν στις παρέες.

Ήταν πάντα εκεί. Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πήγαινε (συχνά) στις Αιγές, τον κοιτούσε και έλεγε πειράζοντάς τον. «Πάλι εδώ είσαι εσύ;»  

Γιώργο καλό ταξίδι. Και να ξέρεις, δεν ξεχνάνε όλοι.    

Posted via email from olympianspirit's posterous

Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Τίμησαν στην Κατερίνη τα 353.000 θύματα της τουρκικής θηριωδίας

 

Κανένας δεν ξεχνά. Τίποτα δεν ξεχνιέται


Με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε σήμερα στις 10:30 π.μ στην Κατερίνη η εκδήλωση για την 90η επέτειο της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού. Η εκδήλωση μνήμης έγινε μπροστά από το μνημείο του Πόντιου Μαχητή στην πλατεία γενοκτονίας επί της οδού 19ης Μαΐου Κατατέθηκαν στεφάνια από εκπροσώπους κομμάτων, φορέων, ποντιακών συλλόγων και οργανώσεων και το ηχηρό μήνυμα της εκδήλωσης ήταν ένα και μοναδικό : "Δεν ξεχνώ τα 353.000 αθώα θύματα που προκάλεσε στον ποντιακό ελληνισμό η τουρκική βαρβαρότητα και θηριωδία!".
lefteria blog

 

Posted via email from olympianspirit's posterous

Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

Το βρώμικο χρήμα και η υπεξαίρεση εθνικών πόρων δεν παραγράφεται ούτε συμψηφίζεται...

…με κωμωδίες τύπου Βατοπαίδι.

Άντε και για να σοβαρευτούμε λίγο με την ομερτά των καλοταϊσμένων πολιτικών, νταβατζήδων και λοιπών βαρώνων που γύρναγαν τα λεφτά του Ελληνικού λαού με κολοσσιαίες υπερτιμολογήσεις ενώ μέρος αυτών γινόντουσαν μίζες και μοιραζόντουσαν προς πάσα κατεύθυνση. Ενώ για το Βατοπαίδι αφιερώθηκαν εκατοντάδες ώρες τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού χρόνου, οι βαρώνοι του τύπου ξεσάλωσαν το ίδιο και τα συν αυτώ blogs, για τη siemens κάνουν όλοι την πάπια. Προσπαθούν απεγνωσμένα με κωμικές δικαιολογίες, κραυγές και προπαγάνδα να συμψηφίσουν την εν ψυχρώ ληστεία των δημόσιων ταμείων, ακριβώς επειδή ήταν ΟΛΟΙ συνένοχοι. Ενώ από Βατοπαίδια, Παυλίδηδες κλπ, λίγοι έφαγαν.

Στο παρελθόν αναφέραμε τις συκοφαντικές πρακτικές εφημερίδων που συνθέτουν το παζλ της απόπειρας συγκάλυψης του σκανδάλου. Τεράστιες και οι ευθύνες της κυβέρνησης που άφησε τον οχετό της παρανομίας ανεξέλεγκτο, γεγονός που αναδεικνύει την εμπλοκή ΚΑΙ κυβερνητικών στελεχών στο αίσχος αυτό.

Τα μέσα και τα Blogs που τώρα υπάγονται στον Εθνικό νταβατζή συνεχίζουν μια προπαγάνδα πρωτόγονης μορφής, ενδεικτική της αποχαύνωσης των ψηφοφόρων – αναγνωστών. Αφήνουν να εννοηθεί με “εύλογη απογοήτευση” πως όλα τα δικήματα σχετικά με το σκάνδαλο της Siemens έχουν παραγραφεί. Αυτή ακριβώς είναι και η αιχμή της απόπειρας συγκάλυψης.

Το Antinews ¨οχι μόνο καταρρίπτει αυτόν τον ισχυρισμό αλλά δίνει και το νομικό πλαίσιο καταδίκης των εμπλεκομένων.

Όπως επισημάναμε και στο προηγούμενο πόστ ο νόμος περί κατοχής βρώμικου πολιτικού χρήματος δεν καταδικάζει μόνο την απόκτησή του (με την οποία ασχολούνται σήμερα όλοι οι πολέμιοι της «παραγραφής»). Αλλά και την ΧΡΗΣΗ του. Να τι δήλωσαν στο http://www.antinews.gr/ έγκριτοι νομικοί κύκλοι, η εγκυρότητα της άποψης των οποίων δεν αμφισβητείται, αναφερόμενοι στο Ν.2331/1995 για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Από τη στιγμή που βεβαιωθεί ανακριτικώς η αρχική εγκληματική προέλευση των εισπραχθέντων από πολιτικούς χρηματικών ποσών, πάσα κατοχή , επένδυση , μετατροπή, ή μεταβίβαση οποιουδήποτε εκ των ανωτέρω περιουσιακών στοιχείων, λάβουσα χώρα κατά το από της ισχύος του Ν.2331/1995  μέχρι σήμερα χρονικό διάστημα , είναι αξιόποινη ως προβλέπεται υπό του άρθρου 2 του Ν. 2331, και μάλιστα σε βαθμό κακουργήματος. Η δε μορφή των πράξεων αυτών κατά το χρονικό αυτό διάστημα ως κακουργημάτων , δεν μεταβάλλεται εκ του γεγονότος ότι μερικότερες πράξεις της αυτής εγκληματικής συμπεριφοράς προ της ισχύος του Ν 2331/1995 ήσαν πλημμελήματα. Διότι οι μετά την ισχύ του Ν 2331/95 εξακολουθητικώς τελούμενες πράξεις, περί των οποίων το άρθρο 2 του Νόμου αυτού , και οι οποίες αποτελούν αντικείμενο της κατ΄ επάγγελμα εκδηλούμενης κατοχής και πάσης φύσεως εκμεταλλεύσεως (μετατροπής, μεταβίβασης) τοιούτων περιουσιακών στοιχείων, των οποίων αποσκοπείτε η συγκάλυψη της αληθινής προέλευσης, έχουν αυτοτελή νομοθετική πρόβλεψη ως κακουργηματικές.

Με άλλα λόγια, δεν παραγράφεται τίποτα, για κανέναν. Ποινικές διώξεις εναντίον υπουργών, πολιτικών, βουλευτών μπορούν να ασκηθούν και από την επόμενη Βουλή. Η κατοχή και αξιοποίηση βρώμικου πολιτικού χρήματος είναι «ενεστώτας χρόνος» και όχι παρελθών.

Όσο για τα περί παραγραφής,


________________________________________________________________________________________________
Συνεχίζουμε με την μηντιακή, νομική και διαπλεκόμενη παραπληροφόρηση για την παράσταση πολιτικής αγωγής του Δημοσίου στην υπόθεση της Ζήμενς (προηγούμενο εδώ)

1. Το έγγραφο (διαβάστε το όλο εδώ) αναφέρεται σε χρηματισμό «πολιτικών των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πολιτικών κομμάτων». Από πού κι ως που εμπίπτει αυτό στη διάταξη περί ευθύνης υπουργών; Θα τρελαθούμε; Το Νομικό Συμβούλιο του κράτους μιλάει περί ευθύνης πολιτικών κομμάτων σαφέστατα. Δεν μιλάει περί συγκεκριμένης ευθύνης συγκεκριμένων υπουργών όπως απαιτεί ο νόμος για εξεταστικές και προανακριτικές που όλοι τον μάθαμε απέξω με τον Παυλίδη και τους άλλους. Είναι λοιπόν θέμα ποινικής διερεύνησης από εισαγγελέα.

2. Ο Τσουκάτος ήταν υπουργός;

3. Το θέμα ποιο είναι; Οι αιτιάσεις των συνηγόρων ότι δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως για το έγγραφο του ΝΣΚ (πολύ καλά κάνουν και φωνάζουν), ή ότι το Ελληνικό Δημόσιο για πρώτη φορά στην ιστορία του έστω και συρόμενο, πιεζόμενο και εκβιαζόμενο προχωρεί σε παράσταση πολιτικής αγωγής στην μεγαλύτερη υπόθεση διαφθοράς από γενέσεως ελληνικού κράτους; Κάτι το οποίο δεν αλλάζει πλέον.

4. Τι έκανε τόσα χρόνια το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση στις τόσες ποινικές διώξεις εναντίον της Ζήμενς και της Ιντρακόμ που άσκησε η δικαιοσύνη; Δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής η κυβέρνηση Παπανδρέου, ή η κυβέρνηση Σημίτη στις υποθέσεις των 470.000 ψηφιακών παροχών, του 1.000.000 ψηφιακών παροχών, για τις υποθέσεις του Κόκκαλη; Πως προσπάθησαν να διαφυλάξουν τα συμφέροντα του δημοσίου όσοι παριστάνουν σήμερα τους κήνσορες του δημοσίου βίου;

5. Και να πούμε και κάτι ακόμα: Ο νόμος περί κατοχής βρώμικου πολιτικού χρήματος δεν καταδικάζει μόνο την απόκτησή του (με την οποία ασχολούνται όλοι οι πολέμιοι της «παραγραφής»). Αλλά και την ΧΡΗΣΗ του. Και οι βίλες, τα κότερα και οι γάμοι σε πολυτελή ξενοδοχεία δεν παραγράφονται. Ιδού η Ρόδος λοιπόν ιδού και το πήδημα.

Πάψτε λοιπόν την πλάκα και την κοροϊδία ή πείτε ξεκάθαρα ότι όλοι ξεΚΟΚΑΛΙσατε το δημόσιο χρήμα.

Posted via email from olympianspirit's posterous

Σάββατο 2 Μαΐου 2009

Η ιατρική στην Αρχαία Ελλάδα.


Στην αρχαία Ελλάδα ο θεός της ιατρικής και της υγείας ήταν ο Ασκληπιός. Κατά τη μυθολογία, ο Ασκληπιός ήταν υιός του θεού Απόλλωνα και της Κορωνίδας, κόρης του βασιλιά της Θεσσαλίας, Φλεγύα. Όταν η Κορωνίδα ήταν έγκυος, περιμένοντας το παιδί του Απόλλωνα, ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε έναν θνητό, τον Ισχύ. Ο Απόλλων οργίστηκε με αυτό και διέταξε την αδελφή του, την θεά Άρτεμη, να σκοτώσει την Κορωνίδα, όπως και έγινε. Ενώ το νεκρό σώμα της Κορωνίδας καιγόταν ο Απόλλων έβγαλε το μωρό από την κοιλιά της και το έδωσε στον Κένταυρο Χείρωνα (47) να το μεγαλώσει. Ο Χείρωνας έμαθε στον Ασκληπιό ιατρική και κυνήγι. Ο Ασκληπιός συμμετείχε αργότερα στην Αργοναυτική εκστρατεία με τον Ιάσωνα, ενώ οι υιοί του πολέμησαν στον Τρωικό πόλεμο. Οι αρχαίοι Έλληνες φαντάζονταν τον Ασκληπιό ως έναν δυνατό άνδρα με γένια που καθόταν σε ένα θρόνο. Το ιερό του ζώο ήταν το φίδι και το σύμβολο του ήταν ένα ραβδί. Στην ελληνική μυθολογία υπήρχε και το πρόσωπο του Μαχάονα. Ήταν ο υιός του θεού Ασκληπιού και της Ηπιόνης και προστάτης των ιατρών. Σήμερα, κανένας ιατρός στην Ελλάδα δεν τον γνωρίζει! Ο Μαχάων συμμετείχε, κατά τον Όμηρο, στον τρωικό πόλεμο και φρόντιζε τους τραυματίες και ασθενείς των Ελλήνων (Αχαιών).
Οι Έλληνες είχαν τον μεγάλο ναό του Ασκληπιού στην Επίδαυρο και πολλούς άλλους ναούς σε όλη τη χώρα που λέγονταν ``Ασκληπιεία΄΄ (στην ουσία ήταν θεραπευτήρια) το σημαντικότερο από τα οποία ήταν στο νησί Κω. Στους χώρους αυτούς προσέρχονταν οι ασθενείς. Εκεί οι ιερείς του θεού τους έδιναν διάφορα φάρμακα από βότανα και τους συνιστούσαν την κατάλληλη δίαιτα. Οι ασθενείς εξαγνίζονταν και προσέφεραν τα δώρα τους στους ναούς. Κατόπιν κατέλυαν σε δωμάτια στα οποία τη νύκτα ερχόταν, υποτίθεται, ο θεός μεταμορφωμένος – συνήθως σε φίδι – και τους θεράπευε. Στην πραγματικότητα η θεραπεία γινόταν από τους ιερείς που χρησιμοποιούσαν φυσικά φάρμακα και συχνά έκαναν και χειρουργικές επεμβάσεις!!!
Στην Επίδαυρο ο Ασκληπιός λατρευόταν από τον 16ο αιώνα π.Χ. Αρχικά ο θεός λατρευόταν στο ναό της Επιδαύρου. Το Ασκληπιείο της Επιδαύρου είχε περισσότερο θρησκευτικό χαρακτήρα, σε αντίθεση με το Ασκληπιείο της Κω που είχε περισσότερο επιστημονικό χαρακτήρα. Ο ναός του Ασκληπιού στην Επίδαυρο είχε στο εσωτερικό του το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού που ήταν καθισμένος στον θρόνο του κρατώντας ένα ραβδί. Στο Ασκληπιείο έρχονταν άρρωστοι από όλη την Ελλάδα και μετά από όλο τον γνωστό κόσμο. Οι ασθενείς αρχικά έκαναν θυσία στον πατέρα του Ασκληπιού, Απόλλωνα, που ήταν και αυτός ιατρός. Μάλιστα, ο Απόλλωνας εθεωρείτο και αυτός θεός της ιατρικής και επιδέξιος χειρούργος. Στο ιερό του Ασκληπιού υπήρχαν ιατρικά εργαλεία, όπως νυστεριά, και γίνονταν και ιατρικές επεμβάσεις! Στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου υπήρχε ένας χώρος, το ``άβατον΄΄, όπου κοιμόταν ο ασθενής. Κατά τον ύπνο του δινόταν με ενόραση ο τρόπος με τον οποίον θα έπρεπε να ενεργήσει, ώστε να θεραπευτεί και να θεραπεύσει και τους άλλους. Τον 4ο αιώνα π.Χ. στο Ασκληπιείο δημιουργήθηκε και ιαματική πηγή και οι ασθενείς έκαναν τα ευεργετικά για την υγεία τους ιαματικά λουτρά όπως κάνουν και σήμερα στις λουτροπόλεις. Την ίδια εποχή στο μονόροφο κτίριο του Ασκληπιείου στην Επίδαυρο χτίσθηκαν άλλοι δυο όροφοι, για να εξυπηρετηθούν οι δεκάδες ασθενών που συνέρρεαν από όλη τη χώρα.
Ο πρώτος που θεμελίωσε την ιατρική ήταν ο φιλόσοφος (μαθητής του Πυθαγόρα) Αλκμαίων (τέλος 6ου – αρχές 5ου αιώνα π.Χ.) από τον Κρότωνα, ελληνική αποικία της Κάτω Ιταλίας. Πρώτος υποστήριξε ότι ο εγκέφαλος είναι το κέντρο των αισθήσεων και των οργανικών λειτουργιών. Ο Αλκμαίων έγραψε το πρώτο ιατρικό βιβλίο: το ``Περί Φύσεως΄΄ (συνηθισμένος τίτλους για τους παλαιότερους φιλοσόφους). Ο Αλκμαίων, εκτός των άλλων, περιέγραψε το οπτικό νεύρο και την ευσταχιανή σάλπιγγα στο ους. Επίσης, επινόησε χειρουργικά εργαλεία και έκανε χειρουργικές επεμβάσεις στον εγκέφαλο. Ο Χαλκίδιος χαρακτηρίζει τον Αλκμαίων ως πατέρα της ανατομίας, ενώ άλλοι τον χαρακτηρίζουν ως πατέρα της ιατρικής. Ο γράφων τον χαρακτηρίζει παππού της ιατρικής! Ο Αλκμαίων θεμελίωσε την ιατρική, ενώ αργότερα ο Ιπποκράτης την ανήγαγε σε επιστήμη.

See and download the full gallery on posterous

Posted via email from olympianspirit's posterous